Pomagamy Grupie Mtp Chronić Własność Intelektualną W Trakcie Targów

– IP Friendly to w polskiej branży targowej absolutnie innowacyjna inicjatywa – mówi wiceprezes zarządu Grupy MTP Tomasz Kobierski. – Jako pierwsi w Polsce wprowadzamy narzędzia, które nie tylko pozwalają chronić prawa własności intelektualnej na targach, ale też jednocześnie pozostają blisko potrzeb biznesowych naszych wystawców – dodaje.

Głównym założeniem projektu IP Friendly jest umożliwienie wystawcom szybkiego i skutecznego reagowania w przypadku zaistnienia sytuacji spornych, bez angażowania się w długotrwałe procesy sądowe. Poszkodowany zyskuje możliwość złożenia wniosku o rozstrzygnięcie sporu, które dokonuje się jeszcze w trakcie wydarzenia targowego. Rozstrzyga niezależny i bezstronny arbiter, będący specjalistą z zakresu prawa własności intelektualnej. Na potrzeby tej procedury powstaje specjalna stała lista doświadczonych ekspertów, którzy będą rotacyjnie wybierani do rozwiązywania sporów.

– We współpracy z Klientem stworzyliśmy elastyczną, szybką, możliwie najbardziej odformalizowaną i przejrzystą procedurę rozstrzygania tego typu sporów. W efekcie ekspert będzie rozstrzygał, czy doszło do naruszenia praw własności intelektualnej i będzie mógł np. nakazać usunięcie danego eksponatu ze stoiska – tłumaczy prof. Rafał Sikorski, kierujący departamentem prawa własności intelektualnej SMM Legal.

Projekt IP Friendly powstał w odpowiedzi na niewystarczające możliwości ochrony, które zapewnia obecnie system prawny. Eksperci SMM Legal wykorzystując zagraniczne wzorce z powodzeniem funkcjonujące u gigantów branży wystawienniczej zaproponowali nowe, transparentne zasady współpracy chroniące prawa wystawców na światowym poziomie.

– Współpracujemy z Grupą MTP od wielu lat i zrealizowaliśmy dla tego Klienta sporo zróżnicowanych projektów. Dzięki temu doskonale poznaliśmy potrzeby prawne i biznesowe wystawców – mówi adwokat Przemysław Maciak, Partner Zarządzający kancelarii SMM Legal.

Dodatkowym celem inicjatywy IP Friendly jest również budowanie wśród przedsiębiorców świadomości powszechności i szerokiego wykorzystania prawa własności intelektualnej w biznesie.

Limitations raise questions. We provide answers.
Share